fbpx

Dziękujemy, że wybrali Państwo Solutio Medica

Stworzyliśmy ten poradnik, by wiedzieli Państwo, w jaki sposób dbamy o marketing naszych klientów. Znajdą tu Państwo informacje na temat kluczowych etapów realizacji każdego projektu, zasad raportowania oraz naszego podejścia do realizacji danej usługi. 

Zaufanie to dla nas nadrzędna wartość, a wierzymy, że nie ma lepszego sposobu, by je budować, niż poprzez rzetelne i transparentne działanie. 

Social Media i Facebook Ads

Czym są Social Media i Facebook Ads?

Nasi klienci, czyli gabinety lekarskie, komunikują się ze swoimi pacjentami poprzez różne kanały mediów społecznościowych, jednak głównie jest to Facebook i Instagram. Komunikacja w social mediach ma na celu:

  1. zachęcenie do kontaktu,
  2. pokazanie życia gabinetu,
  3. przedstawienie oferowanych usług,
  4. zapoznanie pacjentów z personelem.

Warto zaznaczyć, że działania w mediach społecznościowych nie są nacechowane, aby jednego dnia zgromadzić dana liczbę użytkowników. Jest to stały proces, a rezultaty można obserwować na bieżąco. Naszym celem jest poszerzanie grupy odbiorców i zachęcanie innych, aby odwiedzali profil gabinetu. Właśnie dlatego w naszej pracy nie skupiamy się wyłącznie na aktywności użytkowników, czyli na likach i komentarzach, ale raczej na długotrwałym zasięgu.

Ze względu na to, jak dynamicznie zmieniają się media społecznościowe, to prowadzenie ich oznacza również określenie budżetu na tworzenie kampanii Facebook Ads.

Jakie korzyści dają Social Media oraz Facebook Ads?

Prowadzenie mediów społecznościowych daje przede wszystkim:

Jak pracujemy? (Social Media)

Komunikacja bieżąca w mediach społecznościowych to:

  1. Spotkanie z klientem, podczas którego określamy cele działalności w social mediach. Właściciel gabinetu wskazuje:
  • co chciałby osiągnąć,
  • kim jest dla niego pacjent docelowy,
  • w jakich mediach chciałby publikować treści,
  • oraz inne.

Podczas spotkania pozyskujemy również inspiracje od klienta, dzięki którym będziemy mogli zaplanować dalszą identyfikację wizualną oraz całą estetykę, jaka będzie stosowana w mediach społecznościowych.

  1. Kolejnym etapem pracy jest opracowanie key visual, czyli estetycznego wyglądu treści, grida oraz szablonu grafik do komunikacji bieżącej. To pomaga zaplanować spójne treści wizualne.
  2. Równolegle przygotowujemy treści na pierwsze 2 tygodnie komunikacji. Współpracujemy jednocześnie z klientem, który wnosi poprawki i akceptuje treści. Na tym etapie pracujemy też nad warstwą wizualną udostępnianych materiałów.
  3. Następnie ustalamy, jak będzie wyglądała komunikacja na stories, czyli relacje w mediach społecznościowych. Proponujemy najlepsze rozwiązania i dyskutujemy na ten temat z klientem.
  4. Ostatnim etapem jest rozpoczęcie komunikacji. Zwykle jest ona zaplanowana na miesiąc wstecz, jednak niektórzy klienci preferują 2 tygodnie wstecz. W drugiej połowie drugiego tygodnia każdego miesiąca klient otrzymuje dokładny plan treści na następny miesiąc. W tym momencie wprowadza również ewentualne poprawki i akceptuje, a my zajmujemy się publikacją.

Jak pracujemy? (Facebook Ads)

W każdym miesiącu tworzymy oraz publikujemy dwie kampanie, które mają dwa różne cele reklamowe.

  1. Jedna z nich jest nastawiona na aktywizację użytkowników. Takie kampanie zazwyczaj dotyczą kluczowych lub sezonowych usług, które są ważne dla pacjentów. Miarą sukcesu jest tutaj to, czy dani pacjenci przechodzą na stronę internetową gabinetu i czy umawiają wizyty.
  2. Druga kampania jest nastawiona na zasięg, czyli poszerzenie grona osób, które wiedzą, że dany gabinet istnieje. Działa to na zasadzie budowania świadomości wśród pacjentów. W tym przypadku stosujemy dokładne ograniczenia terytorialne, dzięki którym Facebook Ads są wyświetlane u właściwych użytkowników. Używamy do nich treści edukacyjnych, ciekawostek, które przykują wzrok. Miarą sukcesu jest dotarcie do wyselekcjonowanej grupy.

Jak raportujemy?

Wykonujemy miesięczne raporty w wersji tekstowej. Raz na kwartał ustalane jest również spotkanie z klientem, które ma na celu omówienie dotychczasowej pracy oraz zaplanowanie przyszłych działań.

Pytania i odpowiedzi

W czasie rozmowy poznajemy Twoje potrzeby, cele i doradzamy najskuteczniejsze rozwiązania.

Na bazie ustaleń podpisujemy umowę z ramowym planem prac i harmonogramem.