fbpx

Dziękujemy, że wybrali Państwo Solutio Medica

Stworzyliśmy ten poradnik, by wiedzieli Państwo, w jaki sposób dbamy o marketing naszych klientów. Znajdą tu Państwo informacje na temat kluczowych etapów realizacji każdego projektu, zasad raportowania oraz naszego podejścia do realizacji danej usługi.

Zaufanie to dla nas nadrzędna wartość, a wierzymy, że nie ma lepszego sposobu, by je budować, niż poprzez rzetelne i transparentne działanie. 

Pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Są one długofalowe, zazwyczaj ich efekty widzimy po około 6 miesiącach. Szybsze rezultaty spodziewane są w przypadku wizytówki Google, bo już po upływie kwartału. Aby utrzymać dobrą widoczność w wyszukiwarce, nie powinno się przerywać działań związanych z pozycjonowaniem.

Jakie korzyści daje?

Optymalizacja SEO sprawi, że zawartość strony będzie dostosowana do tematów, które wyszukują potencjalni pacjenci. W efekcie pojawiamy się na górze wyników wyszukiwania. Dzięki temu zyskujemy:

Jak pracujemy?

Wszystkie działania SEO mają na celu polepszenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie jej wydajności. Mamy jednak świadomość, że większość z Państwa chciałaby wiedzieć, z czym dokładnie się to wiąże. Właśnie dlatego opisaliśmy poniżej wszystkie prowadzone przez nas działania. Dzięki temu mogą Państwo zobaczyć, jakie prace wykonujemy w danym etapie oraz co im zawdzięczamy.

ETAP I

Pierwszym krokiem w działaniach związanych z pozycjonowaniem jest audyt SEO strony internetowej. Dzięki niemu możemy wykryć błędy i ostrzeżenia w witrynie oraz zaplanować prace na kolejne etapy optymalizacji. Audyt SEO jest bardzo ważnym punktem podczas całej optymalizacji, ponieważ dzięki niemu wiemy, na czym skupić się w pierwszej kolejności. Niejednokrotnie zdarza się, że wykryte błędy znacznie spowalniają stronę, przez co ruch na niej jest ograniczony.

ETAP II

Po otrzymaniu wyników z audytu planowana jest optymalizacja techniczna. W tym celu opracowujemy działania, które mają zniwelować wszystkie błędy oraz ostrzeżenia, a następnie je wdrażamy. Działania te trwają od 1 do 3 miesięcy, w zależności od ilości problemów.

Równolegle z optymalizacją techniczną, rozpoczynamy pracę nad wizytówką Google i kontynuujemy je do momentu zakończenia naszej współpracy. Dzięki niej Państwa firma jest lepiej widoczna w wyszukiwarce. Dodatkowo osoby wyszukujące placówkę mogą za pomocą wizytówki umówić się na wizytę, sprawdzić godziny otwarcia gabinetu, opinie klientów, jak i błyskawicznie przejść na stronę internetową.

ETAP III

Ostatni etap rozpoczynany jest w momencie zakończenia optymalizacji technicznej. W tym momencie zaczynamy tworzenie content planu. Jest to jedna z najważniejszych prac przy pozycjonowaniu. Rozpoczynamy je od ogólnej analizy słów kluczowych. Bierzemy wtedy pod uwagę ich sezonowość, miesięczną liczbę wyszukiwań, potencjał ruchu oraz konkurencję. Wszystkie wybrane przez nas frazy są związane z usługami, które chcą Państwo promować w największym stopniu.

Do pozyskania wszystkich wartościowych fraz kluczowych wykorzystujemy wieloetapową analizę. Przeprowadzamy m.in.: research Google, analizę za pomocą narzędzia Ahrefs, Google Keyword Planner, Google Trends i inne. Weryfikujemy również skuteczność działań konkurencji oraz proponujemy własne rozwiązania.

Równolegle z tworzeniem content planu, przygotowujemy strategię pozycjonowania. Polega to na zaplanowaniu działań tak, aby w przyszłości przynosiły jak największe korzyści. W tym miejscu skupiamy się na analizie działań konkurencji z najlepszymi wynikami. Sprawdzamy potencjał danych fraz kluczowych i ewentualnie je wdrażamy. W tym czasie zaczynamy również prace nad optymalizacją już istniejących treści pod kątem SEO.

Ostatnim elementem, jaki składa się na etap III, jest pozyskiwanie linków zewnętrznych od stron ze zbudowanym już autorytetem. Dzięki temu poprawia się ocena Państwa domeny, co skutkuje wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania.

Jak raportujemy?

Wszystkie zrealizowane przez nas działania są na bieżąco raportowane. Dzięki temu możemy ocenić skuteczność naszych prac oraz wybrać kierunek dalszych kroków.

Aby mogli Państwo regularnie monitorować prowadzone przez nas działania, proponujemy cykliczne spotkania. W ich trakcie omawiamy, co dotychczas zrobiliśmy i wyjaśniamy ewentualne wątpliwości.

Spotkanie I – podsumowanie audytu on-site

Spotkanie I ma miejsce po pierwszym miesiącu prac. W jego trakcie przedstawiamy Państwu wszystkie wykryte błędy i ostrzeżenia na stronie internetowej. Wyjaśniamy, na czym polegają i dlaczego mają dla nas znaczenie. Następnie omawiamy zaplanowane działania, które mają na celu poprawę Health Score, czyli tzw. „zdrowia domeny”.

Spotkanie II – Omówienie content planu i strategii

Kolejne spotkanie dotyczy content planu. Podczas jego trwania przedstawiamy Państwu, co zaplanowaliśmy i wyjaśniamy – dlaczego. Na tym etapie omawiamy wybrane na podstawie analiz słowa kluczowe. W razie wątpliwości odpowiadamy na wszelkie pytania i wprowadzamy ewentualne sugestie, co do conetnt planu oraz strategii.

Spotkanie III – Posumowanie optymalizacji strony

Trzecie spotkanie ma na celu przedstawienie Państwu wykonanych przez nas prac dotyczących optymalizacji technicznej. Na tym etapie omawiamy wszystko, co zrobiliśmy i wyjaśniamy, dlaczego ma to aż tak duże znaczenie. Po spotkaniu wysyłamy Państwu raport wykonanych prac optymalizacyjnych.

Spotkanie IV-VI – Spotkania kwartalne

Powyższe spotkania odbywają się raz na kwartał. W trakcie ich trwania przedstawiamy Państwu raport w sieci wyszukiwania organicznego oraz raport na temat pozycji wizytówki Google.

Pytania i odpowiedzi

W czasie rozmowy poznajemy Twoje potrzeby, cele i doradzamy najskuteczniejsze rozwiązania.

Na bazie ustaleń podpisujemy umowę z ramowym planem prac i harmonogramem.