Dziękujemy, że wybrali Państwo Solutio Medica
Stworzyliśmy ten poradnik, by wiedzieli Państwo, w jaki sposób dbamy o marketing naszych klientów. Znajdą tu Państwo informacje na temat kluczowych etapów realizacji każdego projektu, zasad raportowania oraz naszego podejścia do realizacji danej usługi.
Zaufanie to dla nas nadrzędna wartość, a wierzymy, że nie ma lepszego sposobu, by je budować, niż poprzez rzetelne i transparentne działanie.
Usługi
Identyfikacja wizualna
Czym jest identyfikacja wizualna?
Identyfikacja wizualna to działania jednorazowe, które mają na celu kreowanie całego wizerunku gabinetu na rynku – w naszym przypadku w branży medycznej. Rezultatów takich działań można się spodziewać od razu. Dobrze stworzona, pozwala na budowanie dobrego wrażenia oraz marki w oczach pacjenta. W skład identyfikacji wizualnej wchodzą: symbole, wizytówki, teczki firmowe, logotyp, ulotki itp., które będą odróżniały gabinet naszego klienta od innych.
Jakie korzyści daje?
Korzyści, jakie płyną z dobrze przygotowanej identyfikacji wizualnej, to:
- przekaz podprogowy, co znaczy, że pacjent, który zobaczy daną identyfikację, od razu zyskuje dane wyobrażenie na temat marki,
- świadome kształtowanie marki,
- budowanie doświadczenia pacjenta w gabinecie – powinien odczuwać harmonię warstwy wizualnej z gabinetem, dzięki czemu łatwiej będzie mu obdarzyć takie miejsce zaufaniem,
- ułatwienie codziennego życia w gabinecie – zaoszczędzenie czasu i krótszy proces działania, związany z wizualnym obrazem marki.
Jak pracujemy?
Pracowanie nad dobrą identyfikację wizualną dzieli się na kilka etapów.
- Na początku współpracy z klientem zbieramy brief. Zawiera się w nim kilka informacji, przede wszystkim:
- jak klient widzi swoją markę,
- ogólne dane o gabinecie,
- jak widzi jej pozycjonowanie,
- jak chce być odbierany przez pacjentów,
- inspiracje, pomysły oraz to, co podoba się klientowi.
Bardzo często na tym etapie wysyłamy do klienta przygotowany pakiet różnorodnych plików z przykładowymi logotypami oraz identyfikacją wizualną. To daje kilka możliwości oraz propozycji, które można skonfrontować z własnymi pomysłami i istniejącymi przykładami z rynku.
- Drugim etapem jest przygotowanie przez grafika pierwszej wersji logotypu. Są to zazwyczaj trzy warianty, które znacząco różnią się od siebie, aby klient widział różne możliwości. Jeden z takich konceptów jest wybierany przez klienta i to nad nim zaczynamy dalszą pracę. Otrzymujemy również feedback od klienta, co nazywamy „dużą serią poprawek”. Zwierają się w tym znaczące zmiany w projekcie. Na podstawie tego grafik przygotowuje kolejne warianty logotypu – w zależności od ilości poprawek – jest od 4 do 6 wersji. Projekt jest przedstawiany klientowi, który wybiera ostateczną formę i od którego ponownie otrzymujemy feedback. Wprowadzona jest tzw. „mała tura poprawek”, które obejmują jedynie kosmetyczne zmiany. Na tym kończy się proces tworzenia logotypu.
- Następnym krokiem jest projektowanie całej identyfikacji wizualnej. Tym razem grafik przygotowuje jedną wersję, która bazuje na wypełnionym na początku briefie i ma odzwierciedlać markę klienta. Następuje pierwsza tura dużych poprawek, podczas której klient może poprosić o znaczące zmiany w projekcie. Gdy poprawki zostaną naniesione, to grafik tworzy drugą wersję identyfikacji wizualnej, do której dodawane są drobne zmiany.
- Zarówno na etapie tworzenia logotypu, jak i na etapie przygotowywania identyfikacji wizualnej, oprócz gotowych materiałów wykorzystujemy też poglądy, czyli mockupy. To pozwala na lepsze wyobrażenie sobie, jak gotowe materiały będą wyglądały w rzeczywistości, co ułatwia klientowi podjęcie ostatecznej decyzji.
Ostatnim krokiem jest zaakceptowanie identyfikacji wizualnej przez klienta. Następnie przygotowujemy komplet plików, który wysyłamy drogą internetową. Dostaje od nas pliki edytowalne oraz pliki gotowe do wykorzystania.
Jak raportujemy?
Raportowanie to w tym przypadku przekazanie ostatecznej wersji projektu identyfikacji wizualnej i przekazanie kompletu plików.