Czy posiadając swój gabinet stomatologiczny powinieneś prowadzić bloga?

Blogowanie i medycyna? Tytuł może wprowadzać w konsternację, jednak dziś te dwa pojęcia wydają się być bliższe niż kiedykolwiek. Blogowanie stało się potężną częścią marketingu internetowego, a  tematyka prozdrowotna zyskuje coraz większą popularność. Dlaczego zatem powinieneś wzbogacić stronę swojego gabinetu lekarskiego o wpisy o tematyce health-care?

Blog to świetna platforma komunikacji. Niezależnie od tego, czy Twoje posty będą odpowiedziami na pytania pacjentów czy też omówieniem najnowszych doniesień technologicznych w medycynie – będą niezastąpionym narzędziem do budowania reputacji w sieci.

Poniżej najważniejsze argumenty, które MUSISZ wziąć pod uwagę, jeśli nadal się wahasz, czy warto!

Posty zwiększą ruch na stronie.

Obecność na stronie internetowej wpisów blogowych pomoże zwiększyć jej widoczność w wyszukiwaniach Google. To w bezpośredni sposób przekłada się na zainteresowanie pacjentów Twoim gabinetem, a w efekcie liczbę umówionych wizyt.

Stajesz się liderem w branży healthcare.

Im większą dawkę wiedzy i nowinek będziesz w stanie przekazać swoim czytelnikom (i pacjentom), tym większym zaufaniem będziesz darzony. Co więcej, również Twoi rynkowi konkurencji zaczną postrzegać Cię jako branżowego eksperta.

Utrzymujesz stałe relacje z pacjentami

Blogowanie to też świetny sposób na stałą obecność w świadomości pacjentów, nawet jeśli skończyli intensywne leczenie całej jamy ustnej. Jeśli będą sobie przypominać dzięki merytorycznym lub interesującym informacją, będziesz ich pierwszym wyborem przy kolejnej wizycie. Do stałego kontaktu z pacjentami potrzebny jest jednak kanał komunikacji – i tu świetnie sprawdzają się social media np. Facebook.

Jak często?

Wielu stomatologów z którymi współpracujemy często pyta jak często należy prostować. Odpowiedź brzmi – to zależy! Jeśli bazujesz na postach o dużej wartości merytorycznej, o charakterze poradników które są stale aktualne (tzw. evergreen), może wystarczyć jeden do dwóch postów w miesiącu.  Gdy  komunikacji opierasz się na doniesieniach z pracy w gabinecie czy informacjami związanymi np. z obchodami dni związanych ze zdrowiem, musi to być zdecydowanie częściej. Styl i częstotliwość postów zależy od  tego, z kim chcesz się komunikować i jakimi kanałami komunikacji dysponujesz.

Przekonany?

Początki bywają trudne, jednak w internecie dostępnych jest wiele informacji, które pomogą Ci zacząć budować swoją reputację w oparciu o wiedzę przekazywaną poprzez Twoją stronę internetową. Takie działania to inwestycja nie tylko w Twój gabinet, ale także realizacja rosnących potrzeb pacjentów w aspekcie merytorycznych informacji medycznych, możliwościach terapeutycznych i nowych technologiach w medycynie.

Przewiń do góry