case study
Od 0 do ponad 15 000+ odbiorców dzięki skoordynowanym działaniom marketingowym
Kariera w Farmacji to portal i platforma oferująca kursy on-line zwiększające kompetencje zawodowe osób zainteresowanych pracą w sektorze farmaceutycznym. 90% odbiorców stanowią farmaceuci.
Celem klienta jest wzrost zasięgu i zaangażowania odbiorców w kanałach social media (Facebook i Instagram) a także rozrost bazy mialowej w celu zwiększenia sprzedaży kursów on-line.
analiza rynku i doskonałe zrozumienie potrzeb modelowego klienta oraz proponowanie interesujących dla niego treści stały się kluczem do sukcesu
#1 potrzeba
doskonałe zrozumienie grupy docelowej
Działania dla klienta rozpoczęły się od szczegółowej analizy potrzeb grupy docelowej. Zostały określone tematy które ich angażują, problemy jakimi żyją oraz język jakim komunikują się na co dzień. Przeprowadzono wywiady bezpośrednie i określono miejsca w sieci, które przyciągają modelowego odbiorcę.
Wyzwaniem jest bardzo wąska i specyficzna grupa odbiorców.
#2 wykonane działania
kompleksowe prowadzenie działań marketingowych
Dla klienta Kariera w Farmacji prowadzimy media społecznościowe od momentu ich założenia. Koordynujemy wszelkie działania marketingowe, w tym bezpośrednią sprzedaż kursów on-line.
Działania:
- stworzenie strategii i jej bieżąca aktualizacja
- prowadzenie bieżącej komunikacji na Facebooku
- prowadzenie bieżącej komunikacji na Instagramie
- planowanie i realizacja kampanii Facebook Ads
- planowanie i realizacja kampanii lead generation, w tym webinarów, ebooków, quizów
#3 rezultaty
ciągły wzrost zasięgów zaangażowania oraz bazy odbiorców
Podczas kilku lat działaności, udało nam się z sukcesem rozwinąć obecność klienta na Facebooku, Instagramie, zbudować bazę mailową oraz generować regularną sprzedaż.
Rezultaty:
- wzrost ilości obserwujących na Facebooku od 0 do 4 029 (stan na 09.11.2020) dzięki działaniom organicznym
- wzrost ilości obserwujących na Instagramie o 1 500 w przeciągu 7 miesięcy dzięki działaniom organicznym
- wzrost ilości osób w bazie mailowej o 8 500 w przeciągu 7 miesięcy dzięki kampaniom lead generation