Klient
Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio posiada obecnie ponad 50 pozycji, a ilość podręczników, które znajdują się na rynku wynosi ponad 40 tys. sztuk.
Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio posiada obecnie ponad 50 pozycji, a ilość podręczników, które znajdują się na rynku wynosi ponad 40 tys. sztuk.
Nasz klient posiada ugruntowaną pozycję na rynku. Jednak zasięg, który osiąga jest ograniczony. Podręczniki bowiem kierowane są wyłącznie do farmaceutów, jedynie wybrane tytuły mogą trafiać do osób spoza tej grupy. Dlatego też klient zgłosił się do nas z potrzebą zwiększenia sprzedaży sklepu e-commerce, w którym dystrybuuje swoje podręczniki. Naszym zadaniem było zwiększenie zasięgów w grupie farmaceutów i zwiększenie sprzedaży ze sklepu e-commerce.
Przeprowadziliśmy szczegółową analizę dotychczasowych działań marketingowych w kontekście reklam na Facebooku i wyselekcjonowaliśmy grupy odbiorców, chętnie sięgających po podręczniki. Następnie zaproponowaliśmy nowe sposoby optymalizacji sklepu. W pierwszym etapie była to optymalizacja remarketingu (czyli sposobu na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły już w interakcję z Twoją witryną), a w drugim etapie było to sukcesywne zwiększanie grupy docelowej (odbiorców).
Usystematyzowaliśmy sposób podchodzenia do prowadzonych reklam, a następnie ustaliliśmy stałe i zmienne kampanie na Facebooku oraz wartość budżetu w obrębie każdej z nich. Wprowadziliśmy trzy stałe kampanie remarketingowe, a każdego miesiąca wprowadzana jest nowa kampania zasięgowo-sprzedażowa, skierowana do osób, które nie zakupiły jeszcze podręczników lub nie znają wydawnictwa.
W miesiącu, w którym prowadziliśmy działania nasz klient zanotował około 30 000 zł przychodów, inwestując w reklamę na Facebooku zaledwie około 2 800 zł. Wskaźnik ROI wynosi więc około 9, 71zł. Co to oznacza?
ROI (Return On Investment) to wskaźnik, który mówi, jaki zysk przyniosła klientowi każda złotówka wydana na reklamę. W naszym przypadku jest to kwota około 9, 71 zł.
Od 2015 roku pracujemy z gabinetami i klinikami medycznymi, dostarczając pełen zakres usług marketingu medycznego.
Świetnie rozumiemy, czego potrzebują medycy i pacjenci. Doradzimy Ci strategie, które pozwolą na skuteczne pozyskiwanie pacjentów.
Uzupełnij brief, aby umówić konsultację z ekspertem. Doradzimy Ci strategie dla twojego gabinetu lub kliniki.