fbpx

Case study – kampanie Facebook Ads dla Wydawnictwa Farmaceutycznego

Klient

Wydawnictwo farmaceutyczne to największy wydawca publikacji dla farmaceutów na polskim rynku. W swoim portfolio posiada obecnie ponad 50 pozycji, a ilość podręczników, które znajdują się na rynku wynosi ponad 40 tys. sztuk.

#1 Wyzwanie

Celem jaki postawił przed nami klient było zwiększenie sprzedaży sklepu e-commerce.

Nasz klient posiada ugruntowaną pozycję na rynku. Jednak zasięg, który osiąga jest ograniczony. Podręczniki bowiem kierowane są wyłącznie do farmaceutów, jedynie wybrane tytuły mogą trafiać do osób spoza tej grupy. Dlatego też klient zgłosił się do nas z potrzebą zwiększenia sprzedaży sklepu e-commerce, w którym dystrybuuje swoje podręczniki. Naszym zadaniem było zwiększenie zasięgów w grupie farmaceutów i zwiększenie sprzedaży ze sklepu e-commerce.

#2 Rozwiązanie

Optymalizacja sklepu e-commerce

Przeprowadziliśmy szczegółową analizę dotychczasowych działań marketingowych w kontekście reklam na Facebooku i wyselekcjonowaliśmy grupy odbiorców, chętnie sięgających po podręczniki. Następnie zaproponowaliśmy nowe sposoby optymalizacji sklepu. W pierwszym etapie była to optymalizacja remarketingu (czyli sposobu na nawiązanie kontaktu z osobami, które wcześniej weszły już w interakcję z Twoją witryną), a w drugim etapie było to sukcesywne zwiększanie grupy docelowej (odbiorców).

#3 Działania

Stałe i zmienne kampanie na Facebooku

Usystematyzowaliśmy sposób podchodzenia do prowadzonych reklam, a następnie ustaliliśmy stałe i zmienne kampanie na Facebooku oraz wartość budżetu w obrębie każdej z nich. Wprowadziliśmy trzy stałe kampanie remarketingowe, a każdego miesiąca wprowadzana jest nowa kampania zasięgowo-sprzedażowa, skierowana do osób, które nie zakupiły jeszcze podręczników lub nie znają wydawnictwa.

 

#4 Rezultaty

Jedna złotówka wydana na reklamę przyniosła naszemu klientowi około 10 zł zysku

W miesiącu, w którym prowadziliśmy działania nasz klient zanotował około 30 000 zł przychodów, inwestując w reklamę na Facebooku zaledwie około 2 800 zł. Wskaźnik ROI wynosi więc około 9, 71zł. Co to oznacza? 

ROI (Return On Investment) to wskaźnik, który mówi, jaki zysk przyniosła klientowi każda złotówka wydana na reklamę. W naszym przypadku jest to kwota około 9, 71 zł.

Potrzebujesz pomocy?​

Pomagamy gabinetom i klinikom zdobywać więcej pacjentów, lepiej prezentować się w internecie oraz prowadzić skuteczniejsze działania marketingowe.

Zastanawiasz się, czy współpraca z agencją jest dla Ciebie? 

Kontakt