10 najczęstszych błędów w SEO stron medycznych.

Search engine optimalization może być ogromną pomocą w zwiększaniu świadomości pacjentów na temat Twojej usługi jak i świetnym sposobem na przykucie uwagi. Pamiętajmy jednak, że korzystanie z takich narzędzi niesie za sobą ogromną odpowiedzialność. Jeśli nieumiejętnie skorzystasz z możliwości SEO, możesz wręcz zaszkodzić swojej stronie. Poniżej przedstawiamy 10 najbardziej powszechnych błędów w procesie optymalizacji wyszukiwarek stron medycznych.

 

  1. Unikanie rozbudowanych słów kluczowych.

 

Staraj się jak najczęściej korzystać z tzw. słów długiego ogona. Wbrew pozorom to właśnie one generują większą część konwersji na Twojej stronie internetowej. Chociaż długie słowa kluczowe mogą mieć niższe liczby wyszukiwani, to na ogół dzięki mniejszej konkurencji wśród wyników prezentowanych przez wyszukiwarkę, możesz uzyskać znacznie więcej odbiorców zainteresowanych Twoją usługą. Jeśli natomiast używasz zbyt ogólnych słów kluczowych, Twoja strona może nie okazać się tym, czego oczekuje odbiorca – w efekcie zamiast pacjenta zyskasz kolejnego przypadkowego użytkownika strony.

W praktyce: zamiast „wybielanie zębów” użyj „profesjonalne laserowe wybielanie zębów w Warszawie”

 

  1. Zlekceważenie intencji wyszukującego.

 

Ok, więc wybrałeś już długie, rozbudowane słowa kluczowe – czy jednak jesteś pewien, że będą skuteczne? W 9/10 przypadków poszukujesz pacjentów, którzy są już zdecydowani, aby podjąć leczenie, ale nie wybrali jeszcze gabinetu. Aby im to ułatwić, wybierz takie słowa kluczowe, które zamiast nawiązywać bezpośrednio do jednostki chorobowej, skupiać się będą na poszukiwaniu metod i miejsc jej leczenia.

W praktyce: zamiast „przewlekłe zapalenie zatok przyczyny” wybierz „leczenie przewlekłego zapalenie zatok Kraków”

 

  1. Pominięcie różnych wariantów słów kluczowych.

 

Jeśli zdecydujesz się użyć tych pierwszych kilku słów kluczowych, jakie przyszły Ci do głowy, możliwe, że pominiesz te najcenniejsze. Szukając słów kluczowych korzystaj nie tylko z własnej wiedzy medycznej, wypróbuj także Google Adwords Keyword Planner, który pomoże CI odnaleźć wersje słów kluczowych, o których istnieniu nie pomyślałeś w pierwszej chwili.

W praktyce: Nie ograniczaj się do słowa „stomatolog” wykorzystaj także znacznie popularniejsze w niektórych środowiskach „dentysta”

 

  1. Tworzenie duplikatów w podstronach.

 

Być może wydaje Ci się oczywiste, że powtarzanie pewnych sformułowań (bezpośrednio związanych z charakterem strony) na każdej możliwej odsłonie witryny jest sporym błędem. Wciąż jednak zdarzają się miejsca w sieci, gdzie w nazwie każdej zakładki zawiera się tytuł strony. 😉 Aby uniknąć takiego błędu możesz posłużyć się narzędziem Google Search Console – to jeden z najlepszych sposobów na pozbycie się duplikatów, a te mogą mieć wpływ nie tylko na ranking strony w wynikach wyszukiwania, ale także na jej klikalność.

W praktyce:  Unikaj powtarzania na każdej podstronie wyrażeń takich jak „najlepsza klinika weterynaryjna w Krakowie”. Skup się na treści poszczególnych podstron i na tej podstawie formułuj tagi.

 

  1. Powielanie zwrotów w tytule strony.

 

Zamiast używać kilkukrotnie tego samego słowa w tytule strony, użyj różnych synonimów. To ważne, ponieważ Google może różnie odczytywać poszczególne kombinacje słów, a zależy Ci na tym, aby na stronę gabinetu trafiały tylko osobami zainteresowane usługami.

W praktyce: Zamiast dwóch osobnych sformułowań „specjalista ginekologii” i „ginekolog położnik”, spróbuj użyć „lekarz specjalista ginekolog-położnik”

 

  1. Pomijanie lokalizacji.

 

Będąc lekarzem, prawdopodobnie skupiasz się na pacjentach z okolic Twojego gabinetu. Aby skutecznie zachęcić ich do skorzystania właśnie z Twojej usługi, pokaż, że jesteś w pobliżu! Do słów kluczowych dodaj informację o lokalizacji gabinetu. Jeśli obawiasz się, że wyrażenie będzie zbyt długie, może zastąpić lokalizacją nazwę gabinetu (z wyjątkiem przypadków gdy sama nazwa jest wyjątkowo rozpoznawalna).

W praktyce: Zastąp „kardiolog” wyrażeniem „kardiolog Gdańsk”

 

  1. Nadmiar słów kluczowych.

 

Cóż, łatwo jest ulec pokusie. Jednak zapychanie strony maksymalną liczbą słów kluczowych może dać zupełnie odwrotny efekt od oczekiwanego. Głównym założeniem tej strony powinno być przekazanie jasnych komunikatów czytelnikom – w przeciwnym razie zetkną się oni z natłokiem niepotrzebnych informacji służących jedynie zwiększaniu liczby odsłon. Świetnym sposobem poinformowania Google o tematyce strony są linki wewnętrzne – dzięki dobrej jakości odnośnikom Google będzie mogło odpowiednio indeksować każdą podstronę.

W praktyce: Zadbaj o odpowiednią jakość i liczbę linków zewnętrznych. Ustaw domyślnie ich otwieranie w nowej karcie, tak aby czytelnik bez przeszkód mógł powrócić do poprzedniego ekranu.

 

  1. Tworzenie dużych, ogólnych stron.

 

Staraj się tworzyć osobne strony internetowe dla każdej z usług. SEO jest ogromnym wyzwaniem, jeśli Twoja strona zawiera niezliczoną ilość zagadnień, podstron, formularzy. Im więcej podstron, tym większy zasób słów kluczowych, które powinieneś użyć do pozycjonowania jej w wyszukiwarce.

W praktyce: Jeśli posiadasz już stronę gabinetu dentystycznego, nie kumuluj na niej wszystkich oferowanych usług. Stwórz osobne witryny dla wybielania zębów, zakładania licówek czy leczenia próchnicy.

 

  1. Zbyt duża koncentracja na pozycji w wyszukiwarce.

 

To zrozumiałe, że chcesz zobaczyć swoją stronę na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania Google. Nie zapomnij jednak, jaki jest Twój główny cel: pozyskanie nowych pacjentów i świadczenie jak największej ilości wysokiej jakości usług. Upewnij się, że skonfigurowałeś Google Analytics do śledzenie konwersji – to właśnie ona powinna interesować Cię najbardziej.

W praktyce: Zamiast koncentrować się na wyświetleniach strony, śledź liczbę wypełnionych formularzy lub odsłon numeru telefonu.

 

  1. Zaniedbanie zawartości i designu strony.

 

SEO jest doskonałym narzędziem marketingowym i biznesowym, jednak aby oczekiwać znaczących efektów, powinieneś dysponować stroną o doskonałej zawartości merytorycznej i nienagannym wyglądzie. Ostatecznie, wszystko opiera się na konwersji. Twoja strona może mieć setki tysięcy wyświetleń, jednak jeśli  większość osób odstrasza przestarzała grafika bądź niedostosowana stylistyka tekstów, ostateczny wynik nigdy nie będzie zadowalający.

W praktyce: Na wszystkich podstronach umieść wyraźne przyciski zachęcające do wypełnienia formularzy rejestracyjnych. W dobrze widocznym miejscu zamieść numer telefonu i adres mailowy. Dodaj możliwość zamieszczania opinii pozostałych pacjentów.

Przewiń do góry